Jaki CMS wybrać na stronę internetową firmy?

Jaki CMS wybrać na stronę internetową firmy? 🤔

Wybranie odpowiedniego systemu do zarządzania firmową stroną internetową nie należy do najprostszych decyzji. W tym artykule chciałbym pokazać Ci jak się do tego zabrać, aby nie utonąć w kosztach i z czasem projektu.

Na rynku znajdziesz co najmniej kilkanaście systemów do zarządzania treścią stron internetowych. Który z nich będzie najlepszy do Twojej firmy? Specjaliści od Wordpress powiedzą, że to właśnie ich CMS będzie najlepszy, spece od Bolta będą zachęcali do swojego rozwiązania itd. Tak naprawdę każdy z nich ma swoje wady i zalety, lecz najważniejszym czynnikiem jest relacja z programistą bądź osobą odpowiedzialną za budowę Twojej strony.

Zlecenie zbudowania strony bez wcześniejszego dokładnego omówienia projektu zazwyczaj w dłuższej perspektywie czasu generuje dodatkowe koszty związane z administracją czy rozbudową. "Wcześniej nikt nie mówił, że to ma coś liczyć, dlatego trzeba przebudować cały moduł" - takie sytuacje generują dodatkowe koszty, których można było uniknąć na samym początku.

Poza podstawowymi informacji dotyczącymi wyglądu czy układu strony polecam odpowiedzieć jeszcze na kilka poniższych pytań, których odpowiedzi pozwolą Ci uniknąć większości takich sytuacji:

  • Jakie funkcje z technicznego punktu widzenia ma posiadać strona? Nawet te, które planujesz za rok - ma coś liczyć, przetwarzać, tworzyć, mieć wyszukiwarkę itp. Pokaże to programiście, w którym mniej więcej kierunku strona będzie rozbudowywana, a on umieści to już w kodzie strony, co pozwoli zaoszczędzić pieniędzy i czasu w momencie rozbudowy strony.
  • Czy chcesz, aby treść była pokazywana w jakiś szczególny sposób? Obrazki aktualności na karuzeli, pokazujące się na zmianę treści w stopce itp. Mechaniki tego typu są ważne dla odbiorcy, ponieważ dzięki nim podsuwamy kolejne dawki treści.
  • Czy strona ma być połączona z inną lub systemem np. ERP czy CRM? Ze względu na swoją charakterystykę rynku B2B coraz częstszą praktyką staje się pokazywanie produktów na stronie internetowej tylko z opisem i zdjęciem, w celu pozycjonowania.
  • Czy ma mieć skonfigurowane SEO? Mogłoby się wydawać, że to oczywiste, lecz jest grupa klientów, którzy nie potrzebują dostosowywać swojej strony w zakresie SEO, a z drugiej strony możemy być pewni, że zamówiona strona na pewno będzie dostosowana, a finalnie się okazuje, że jednak nie.
  • Co chcesz zmieniać z poziomu CMS? Nie wszystko da się zmieniać z poziomu systemu zarządzania treścią, dlatego warto się upewnić, że kluczowe dla Ciebie elementy będą edytowalne, w szczególności te, które były pisane pod Twoje potrzeby.
  • Ile mniej/więcej osób będzie mieć dostęp do zarządzania stroną? Czy będą potrzebne różne poziomy uprawnień?

Nieraz od kolegów czy koleżanek w branży słyszałem, że Wordpress jest najlepszą platformą do zarządzania stroną internetową i zgodzę się z tym stwierdzeniem, tylko wtedy kiedy za budowę strony odpowiedzialny jest specjalista od tego systemu. Zdarzają się przypadki kiedy przychodzi do mnie klient ze stroną postawioną na Wordpress, która jest zlepkiem kilkunastu wtyczek i mówi, że coś nie działa. Przy takich ilościach zainstalowanych wtyczek czasem trzeba poświęcić nawet kilka godzin aby połapać się co jaka wtyczka robi i jaki jest jej zakres.

Ten system posiada mnóstwo wtyczek czy poradników nawet w formie filmów na YouTube, więc każdy bez znajomości jakiegokolwiek języka programowania jest w stanie postawić stronę opartą o ten system. Można stworzyć bardzo rozbudowane strony na Wordpress jak np. strona Warszawskiego Transportu Publicznego (www.wtp.waw.pl), która będzie działać znakomicie, posiadając przy tym mnóstwo informacji. Dowodzi to tego, że decydującym czynnikiem na jakość produktu ma osoba, która będzie wykonywać dla Ciebie stronę.

MŚMI
Poprzedni artykułWartości wpływające na pozycjonowanie marki 🏪
Następny artykułTestowy artykuł


Zostaw komentarz